Sunday, March 31, 2013

Keajaiban Firasat dan Doa Ahli Syurga - Dapatkan di PBAKL 2013

KEAJAIBAN FIRASAT

63 Kisah Pengubat Jiwa.
Penulis      : Muhadir Haji Joll.
Penerbit    : Galeri Ilmu Sdn.Bhd.
Tebal          : 192 muka surat.
Harga         :  RM 19.00.

Kisah-kisah orang soleh umpama tentera yang memerangi nafsu
dan umpama cahaya yang menerangi kegelapan hati yang dipenuhi penyakit-penyakit rohani. Kisah-kisah yang terkandung dalam buku ini mengandungi banyak pengajaran dan hikmah. Ia amat baik dibaca sebagai santapan ohani semoga dapat memberikan kesan penyembuhan yang mendalam kepada hati yang membacanya serta ingin merapatkan diri dengan Tuhan.

Pada zaman yang gawat minda seperti sekarang, kisah-kisah sebegini sangat perlu diceritakan dan dimanfaatkan. Melaluinya diharapkan hati yang sering dikotori dengan kelalaian, kebendaan itu dapat kembali sedar dan insaf. Untuk mnyedarkan semula daripada kelalian yang panjang, manusia amat memerlukan petunjuk dan didikan daripada Ilahi. Buku ini antara bahan yang boleh dijadikan bahan penyubur minda  menuju jalan ke dalam kehidupan yang hakiki.

Buku Keajaiban Firasat- 63 Kisah Pengubat Jiwa mengandungi kisah-kisah yang menarik, bahasanya mudah difahami dan seronok dibaca biarpun berulang-ulang kali.

Ia juga baik dijadikan bahan bercerita atau berkisah kepada anak-anak. Dengan membaca dan memahami kisah-kisah serta firasat orang soleh yang terkandung di dalamnya pembaca boleh pula mengutip beribu-ribu hakikat bakal menjadi amalan yang baik.

Menurut kata penulisnya ketika diwawancara di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012, 63 kisah yang dipilih sebagai mengambil berkat dengan usia 63 tahun Rasulullah SAW wafat. Semoga dengannya hati-hati yang membaca akan lebih mencintai Rasulullah SAW dan akhlak orang-orang soleh.


DOA AHLI SYURGA
Munajat seroang hamba mencari keredhaan Allah SWT.
Penulis /Penyusun      : Mohd.Shafie Hashim
Penerbit                         : Galeri Ilmu Sdn.Bhd.
Tebal                               : 197 muka surat.
Harga                              :  RM 20.00.

Ya Allah, sesungguhnya aku meohon kepada-Mu seluruh kebaikan, baik sekarang ataupun yang akan datang, kebaikan yang aku ketahui ataupun yang tidak aku ketahui. Aku memohon perlindungan kepada-Mu daripada keburukan, baik sekarang dan akan datang, yang aku ketahui ataupun yang tidak akau ketahui. Aku memohon syurga kepada-Mu dan segala ucapan dan perbuatan yang akan mendekatkan aku kepadanya. Aku berlindung kepada-Mu daripada neraka dan segala ucapan dan perbuatan yang akan mendekatkan aku ke neraka.
                                                                      
(Munajat Imam al-Ghazzali).
Hidup tidak akan pernah putus hubungan antara manusia dengan Allah SWT. Setaip perkara yang akan dilakukan perlu meletakkan pergantungan serta pengharapan yang tinggi kepada-Nya, agar kehidupan seharian yang dilalui dapat berjalan baik dengan penuh kebrkatan daripada-Nya.

Buku Doa Ahli Syurga ini mengandungi himpunan doa-doa terpilih berserta keterangan yang amat sesuai untuk diamalkan dalam kehidupan seorang Muslim pada setiap masa dan juga waktu-waktu yang tertentu.
Doa-doa di dalam buku ini terdiri daripada:

-          Doa Amalan Harian.
-          Doa Ibadah Solat.
-          Doa waktu-waktu Tertentu.
-          Doa Kesejahteraan Diri.
-          Doa Sakit dan Kematian.
-          Doa Kekeluargaan.
-          Doa Alam Rumah Tangga.
-          Doa Ibadah Haji dan Umrah.
-          Himpunan Selawat.

Sealamat membaca dan mengamalkannya.Semoga Allah SWT menerima permintaan hamba-Nya yang benar-benar inginkan ketenangan dan sebuah pengakhiran kehidupan yang lebih sejahtera.

No comments:

Post a Comment